ongelukkig zijn en blijven | 8 depressieve tips | Ons Moemoe blog
Wat maakt ongelukkig? Ontdek onze 8 tips om ongelukkig te zijn en te blijven. Ontwikkel de symptomen van depressie en voel je ongelukkig met je leven.
1412
post-template-default,single,single-post,postid-1412,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

ongelukkig zijn en blijven | 8 depressieve tips

Geluk is overroepen. Lees hier wat ongelukkig maakt en hoe je ongelukkig kunt zijn en blijven.

ongelukkig zijn en blijven | 8 depressieve tips

Wat maakt ongelukkig?

Veel mensen vinden geluk het belangrijkste wat er is. Ons Moemoe vindt het dan weer overroepen en zet vrijheid en gemoedsrust op één.

Omdat geluk een idioot doel is om na te streven, bieden we graag een deprimerende cursus ‘ongelukkig worden in 8 stappen’ aan.

1 – niet sparen voor later want geld maakt niet gelukkig

Wie ongelukkig wil zijn én blijven, zorgt dus best dat al wat financieel binnenkomt zo snel mogelijk terug uitgegeven wordt. Liefst aan dingen zoals luxe en status. Op die manier toon je de buitenwereld je succes en geluk terwijl je diep binnenin stiekem een hoopje ellende bent.

Alles went dus zorg dat je leert consumeren om te consumeren. Koop niet enkel wat je nodig hebt maar zowat alles dat je verlangt. Maak schulden als je iets niet kan betalen. Kies telkens voor nieuwer en groter. Je hebbeding voldoet maar tot er een nieuwer model van verschijnt.

Leer daarnaast vooral niet tevreden te zijn met wat je al hebt. Investeer dus in de illusie dat status en luxe je langetermijnsgenot opleveren. Hoe meer geld je uitgeeft, hoe langer het duurt om een foertfonds te sprokkelen om vrijer te leven.

Neem je ‘ongelukkig zijn en blijven’ serieus. Je wil toch niet sparen voor een minder hectisch leven, tijd aan je naasten besteden of minderen met werken ofzo?

2 – vertrouw enkel op toeval want geluk overkomt je

Leef met het idee dat je immuun bent voor geluk en dat het universum het op jou gemunt heeft. Negeer oorzaak-gevolg en haat mensen die van het leven genieten.

Ga ervan uit dat het geen enkele zin heeft om moeite te doen om je  levensomstandigheden te verbeteren. Doe enkel dingen die comfortabel zijn en verklein je wereldje. Vertrouw enkel jezelf, iedereen heeft het slecht met je voor.

Verwijt je voorouders dat je een slechtere blauwdruk voor geluk hebt meegekregen en onderneem geen actie om met die mindere kaarten er het beste van te maken. Lach met dankbaarheidsoefeningen, dagboeken, anderen helpen, meditatie of andere bewezen technieken.

Blijf uitstellen en wegduwen en wacht lekker op toevallig geluk. Wees verongelijkt zolang het er niet is en laat de korte periode dat je leeft genadeloos voorbij tikken.

3 – geef anderen de schuld en weiger elke vorm van verantwoordelijkheid

Ga ervan uit dat er mensen bestaan die nooit pech kennen, die gezegend zijn met permanent prettige ervaringen. Die van het leven een soort immuniteit gekregen hebben tegen ellende, verdriet of het noodlot.

Reken jezelf niet bij die groep en neem het leven dat kwalijk.

Weiger in te zien dat tevreden mensen een soort voldoening ervaren ondanks hun tegenslagen en pijn. Dat tevreden mensen ook ongelukkig kunnen zijn met hun leven.

Maak de buitenwereld verantwoordelijk voor je welbevinden. Verwijt anderen dat ze je vanzelfsprekende kijk op de wereld niet snappen. Verwacht dat je omgeving jouw gedachten en verlangens kan lezen en hun eigen leven daarvoor automatisch aan de kant schuift.

Wijs naar je naasten als het gaat over wie schuld treft dat jij je nu miserabel voelt.

4 – blijf jagen op geluk in de buitenwereld

Besef dat geluk in de buitenwereld te vinden is. Dat het enkel bestaat als je aan de juiste voorwaarden kan voldoen.

Dat het een kwestie is van afvallen, die relatie scoren, dat werk verzilveren, je ex loslaten, de lotto winnen, een woning bemachtigen, een glutenvrije marathon lopen of een andere buurman hebben.

Geloof maar dat dan al je problemen opgelost zullen zijn.

Denk nooit na over jezelf. Ontken je innerlijke wereld of het idee dat geluk een binnenwerkje is. Introspectie doet pijn en pijn willen we vermijden.

Zorg dat je altijd bezig bent zodat je brein niet tot rust kan komen. Creeër het gevoel dat geluk net binnen handbereik is maar dat het er ‘nu’ nog niet kan zijn. Daarvoor dienen er eerst nog wat omstandigheden te veranderen.

5 – vergiftig jezelf onder het mom van zelfzorg

Beschouw zelfzorg vooral als iets dat altijd leuk moet zijn. Kies daarom voor ongezonde gewoontes zodat je jezelf een instant prettig gevoel cadeau geeft. Want je hebt het toch wel verdiend, of niet?

Negeer gevolgen op de lange termijn, yolo, het leven is ‘nu’! Dat je toekomstige ‘ik’ met eventuele consequenties zal opgescheept zitten, is hoegenaamd niet aan de orde. Je gaat vandaag toch niet voor jezelf zorgen om daar later de vruchten van te plukken?

Ram dus zoveel mogelijk ongezond voedsel in je toren. Rook, drink sloten alcohol en beschouw slaap als tijdsverspilling. Je rust wel tijdens het Netflixen en wie amper beweegt heeft minder slaap nodig. Of zoiets.

6 – geef geen zin aan het leven, ontwikkel symptomen van depressie

Het leven heeft geen zin dus berust maar lekker. Je gaat dood dus is het sowieso idioot om er in die beperkte tijd een draai aan te geven zodat je nog wat voldoening kan scoren.

Iets van het leven maken kost energie en discomfort. Laat staan dat je iets voor je medemens wil betekenen. Integendeel.

Kies ervoor jezelf superieur en belangrijker dan anderen te vinden en doe enkel dingen die je op de korte termijn comfort geven. Er is niets mis met een bitter nihilistisch aanmodderen, je bent tenslotte een slachtoffer.

7 – wees je eigen ergste vijand en geloof je negatieve gedachten

Koester die innerlijke criticus, dat stemmetje dat je steeds afblaft.  Je bent inderdaad een loser en je zal nooit positief veranderen. Je bent al je fouten en dat maakt jou een mottige medemens.

Stel je voor dat er ergens in jou een glimp van iets ‘puurs’ te vinden is. Dat je ergens wel beseft dat je in de bodem goed bent zoals je ‘nu’ bent, dat je niet aan voorwaarden hoeft te voldoen om jezelf lief te hebben. Dat je meer uit het leven kan halen met jouw potentieel en dat je dat verdient. Negeer zulke onzin.

8 – oefen ondankbaarheid, negeer je zegeningen

Wie zich dankbaar voelt, kan zich onmogelijk op hetzelfde moment ellendig voelen. Dankbaarheid is dus dé te mijden emotie als je ongelukkig wil zijn en blijven. Maak daarom dagelijks een lijstje met al de dingen die afgrijselijk zijn in je leven.

Geloof daarnaast alles wat de media je voorschotelt. De wereld is er slecht aan toe en het wordt alleen maar slechter. Sta niet stil bij de plaats waar je geboren bent en de vele voordelen die je tot dusver genoten hebt.

Speel met je frustraties en ergernissen, wentel je erin om steeds meer ondankbaarheid te oefenen. Heerlijk gruwelijk spul.

ongelukkig zijn en blijven in de toekomst

Wie met bovenstaande stappen aan de slag gaat, zal merken dat het steeds beter lukt om dieper in de ellende te zakken. Eens je de neerwaartse spiraal in gang hebt gebracht, zal je steeds gemakkelijker ongelukkig zijn en blijven.

Succes ermee!

No Comments

Zin in een toogbabbel?

Op zoek naar een coach of geprikkeld door de inhoud? Breng eens wat tijd door aan de toog van Ons Moemoe. Gratis en vrijblijvend.

download ons e-boek

Ons Moemoe verwent haar kleinkinderen met een gratis e-boek. Meer dan 40 pagina’s om te ‘breien aan meer vrijheid en gemoedsrust’.